DEZE WORKSHOP IS VANWEGE OMSTANDIGHEDEN GEANNULEERD

Introductie 

Klanten verwachten steeds vaker dat u uw machine of apparaat ook as-a-service levert.
Ze willen verder ontzorgd doordat u risico’s bij hen wegneemt, bijvoorbeeld het storingsrisico en verminderde output. Wanneer u op deze behoefte goed inspeelt, versterkt dit de relatie met uw klant. U behaalt hiermee een groot concurrentievoordeel en krijgt een gezonde afzetmarkt en hogere marges.

Maar hoe zorgt u dat deze nieuwe manier van verkopen succesvol maakt, gelet op de risico’s die u overneemt van de klant?

Peter Bergman geeft in deze workshop aan de hand van praktijkcases handvatten hoe deze onzekerheid kan worden getackeld én hoe fabrikanten met de juiste commerciële aanpak een voorsprong kunnen nemen op hun concurrenten.

Inhoud
Met deze workshop krijgt u inzicht in:
•  Wat moet ik regelen om producten as-a-service te kunnen gaan aanbieden?
•  Hoe bepaal ik de juiste prijs voor onze producten as-a-service?
•  Laat ik onze klanten kiezen of ze onze producten kopen of as-a-service afnemen of niet?
•  Hoe vertaal ik de behoeften van de klant op de juiste manier in een product-as-a-service?
•  Hoe zorg ik ervoor dat de prijsstelling en leveringsvoorwaarden in de individuele offerte en het contract in alle gevallen klopt, gelet op concrete risico’s die we gaan lopen?

Doelgroep
Deze workshop is bedoeld voor (commercieel) ingenieurs die in hun dagelijkse werk met (veeleisende) prospects of klanten te maken hebben en voor diegenen die zich op de genoemde onderwerpen willen oriënteren of verder willen bekwamen.

Over de spreker
Peter Bergman is al sinds 1990 werkzaam als Senior Business Consultant of als lid van een Managementteam, op het raakvlak van Business en IT.
In deze hoedanigheid heeft hij vele sales processen bij diverse bedrijven in de industrie, banken, nutsbedrijven, dienstverlening en telecom ondersteund, mede vormgegeven en van dichtbij meegemaakt. 
Uitmondend in trajecten van herontwerp van de bedrijfsprocessen en inrichting van de ondersteunende IT-systemen, gericht op invulling van de bedrijfsstrategie.
Centrale thema’s daarbij zijn ‘toegevoegde waarde’, ‘de klant centraal’, ‘resultaatgerichtheid’  en de ‘een-loket gedachte’, in de laatste jaren aangevuld met ideeën betreffende ‘ontzorgen’ en ‘full-service’  
Zie ook https://www.linkedin.com/in/peter-bergman-a519661b/
 

 

Programma

 -  uur Ontvangst met broodjes, soep, koffie en thee
 -  uur Workshop
 -  uur Netwerkborrel