Deze workshop is door omstandigheden geannuleerd

KIVI CI organiseert een geheel nieuwe serie masterclasses speciaal voor technici die ambitie hebben om zich te ontwikkelen op klantgerichtheid. Ontwikkelen op klantgerichtheid is topprioriteit voor veel technische ondernemingen. Niet vreemd! Het verbeteren van de klantgerichtheid levert immers geld op. Veel geld! Tenminste, wanneer je dit goed aanpakt. In deze nieuwe serie masterclasses leert u op basis van best practises van andere bedrijven – van binnen en buiten uw sector – wat de geheimen zijn. U krijgt inspiratie over hoe u uw organisatie kunt enthousiasmeren en transformeren. Alle aspecten van ontwikkelen op klantgerichtheid komen aan de orde. Elke avond gaat u naar huis  met concrete ideeën waarmee u direct zelf aan de slag kunt.

Programma
Deze masterclass is samengesteld door drs. Bart van Emden, b-to-b marketing specialist voor "eigenwijze" professionals en management. Iedere sessie wordt door Bart ingeleid. Bij elke lezing is een andere gastspreker uitgenodigd om inzichten, ervaringen en resultaten over klantgerichtheid met de deelnemers te delen.

Voor wie?
• DGA’s
• CEO’s
• Directeuren
• Hoger- en middel management
• Accountmanagers
• Marketing managers
• Commercieel medewerkers
• Iedereen die interesse heeft in 2.0 marketing binnen een technische omgeving

8 december 2021        Masterclass 1        Hoe krijg je technici klantgericht?
Als je iets niet goed kan, hoe effectief is dan een training om juist je zwakke punt te verbeteren? Zou het niet veel handiger zijn om uit te gaan van ieders sterke punten en die te versterken? En wat zijn je sterke punten dan? En wie bepaalt dat als we het hebben over klantgerichtheid? De baas of de klant? Zeg het maar...!
Vaak lukt het niet om echte stappen voorwaarts te zetten. In deze masterclass krijgt u niet alleen een heldere analyse over waar het fout gaat, maar ook inspiratie van een bedrijf waar het WEL gelukt is, persoonlijk toegelicht door CEO Wilfried van den Boek van Boosters. Zie www.bzrts.nl.
 

2022    Masterclass 2        Organiseer het toeval!  
Het hele idee achter klantgerichtheid is dat dit helpt om twee doelen te bereiken: het behouden van bestaande klanten en het gemakkelijker aantrekken van nieuwe klanten. Iedereen weet immers dat van mond-tot-mond reclame de beste reclame is die er is. Maar wat doet u eraan om dit principe te structureren en te organiseren? En zelfs tot marketing strategie te verheffen? Vaak (bijna altijd) wordt dit zuiver aan het toeval overgelaten. Zonde! Maar, hoe doe je zoiets en wat zijn de ervaringen? 
U krijgt uiteengezet hoe u het toeval in marketing en sales kunt organiseren. Uiteraard zal ook een bedrijf een toelichting geven over hun ervaringen over wat er goed ging en wat er beter nog kan.

Bart van Emden
“Er kan veel meer dan je denkt.” In de visie van Bart van Emden doen bedrijven, organisaties en mensen zichzelf vaak tekort door te blijven steken in het bekende en het vertrouwde. Het is zijn doel om een bijdrage te leveren aan het commercieel succes van alle professionele (technische) dienstverleners. Maar hoe krijg je eigenwijze professionals markt- en klantgericht? Dat is de hamvraag. Hoe waar uw strategie ook mag zijn, als u dit niet lukt, is vrijwel elke strategische oriëntatie gedoemd te mislukken. “Verstand over hoe je pindakaas en tandpasta verkoopt heb ik niet”’, zegt Van Emden. Wel heeft hij een uitgebreide ervaring binnen de professionele service industrie: “Hier gaat het om de mensen, zij zijn uw belangrijkste marketingtools in business-to-business.”

Wilfried van den Broek; CEO van BZRTS 
Wilfried heeft ruime leidinggevende ervaring in de Retail, zowel in Food (fast moving) als ook in Non Food (ETOS, Albert Heijn, Ranzijn Tuin&Dier, Tuincentrum Overvecht en Xenos). In zijn loopbaan heeft Wilfried als algemeen directeur en verkoopdirecteur meerdere veranderingen doorgevoerd. De nadruk lag vooral op formule ontwikkeling en het verkoop krachtiger en commerciëler maken van organisaties. Verder is Wilfried ook ervaren in het efficiënter en bestuurbaarder maken van bedrijven. Persoonlijk kenmerkt Wilfried zich als een Doel- en resultaatgericht, Commercieel, ondernemend, energiek en verbindend.

 

Programma

 -  uur Ontvangst met broodjes
 -  uur Masterclass
 -  uur Koffiepauze
 -  uur Vervolg Masterclass
 -  uur Netwerkborrel