Omschrijving

De realisatie van de A4 Midden Delfland staat al tientallen jaren op de agenda. De demissionaire minister van Verkeer en Waterstaat, Camiel Eurlings, heeft zich heeft zich sterk gemaakt om de verbinding nu snel aan te leggen. Hij heeft in september gekozen voor een definitieve aanleg van de A4-variant die deels in een tunnel wordt gelegd. Zijn keuze is gebaseerd op de uitkomsten van een Trajectnota/MER die in twee stappen tot stand is gekomen. Ondanks het uitgebreide onderzoek, is niet iedereen het eens met de verkeerskundige onderbouwing van die keuze. In de inleidingen wordt op diverse aspecten van de studie ingegaan, zowel van de zijde van de uitvoerende organisatie, Rijkswaterstaat Zuid Holland, het onderzoeksbureau dat het verkeersrapport heeft opgesteld als een deskundige inspreker, die een zienswijze heeft ingediend tijdens de inspraakprocedure.

17.00 uur Peter Nijhout – Lid bestuur afdeling en senior adviseur mobiliteit, DHV
Welkom en moderatie

17.15 uur Joop Roland – teamleider planstudie A4 Midden Delfland, Rijkswaterstaat Zuid Holland
Presentatie casus A4 Delft-Schiedam. Hoe wordt verkeerskundig onderzoek ingepast in beleidstrajecten en planstudies.

17.45 uur Tjitte Prins – senior adviseur Verkeer en Ruimte, Goudappel Coffeng BV
Toepassing verkeerskundig model bij deze casus

18.15 uur Ingo A. Hansen – hoogleraar Ontwerp van verkeersvoorzieningen TU Delft
Kanttekeningen en mogelijke verbeteringen (methodologisch, modeltechnisch)

18.45 uur Broodjesmaaltijd

19.15 uur Korte evaluatie door Ben Immers (gasthoogleraar KU Leuven) en afsluitend debat onder leiding van Jon van Dijk (DHV BV) met de inleiders en Ben Immers.

19.45 uur Borrel

Locatie

KIVI NIRIA gebouw, Grote Zaal

Prinsessegracht 23, 2514 AP Den Haag

Organisator

Verkeer en Vervoer

Naam en contactgegevens voor informatie

Nadere informatie via onderstaand e-mailadres.

afdelingvv@kiviniria.nl