Omschrijving

De professionele service industrie (zoals ingenieursbureaus, advocaten, zorginstellingen, accountancy) en traditionele maakindustrie (machine-, bouwbedrijven, b-to-b toeleveranciers) hebben vaak een beperkte blik op het genereren van meer business. Men denkt vaak dat het enige waar klanten naar kijken de technische kwaliteit en de prijs is. Toch weet ook iedereen dat mond-tot-mond reclame ongelofelijk belangrijk is. Vaak wordt 80% van de orderportefeuille hierdoor gevuld. De vraag is nu wat organisaties en bedrijven hiermee doen. Wat doen bedrijven eraan om dit proces optimaal te benutten? En optimaal te versterken? Wat doen bedrijven om zeer tevreden klanten zoveel mogelijk in contact te laten komen met prospects? Wie zijn deze klanten precies en wanneer bevelen ze aan? Bij wie en waarover? In de praktijk wordt dit zelden structureel toegepast. In deze masterclass krijgt u praktische antwoorden op de bovenstaande vragen. U kunt er de volgende dag meteen mee beginnen!

De masterclass is bedoeld voor de professional die regelmatig besluiten neemt op basis van kennis en inzichten. Een beslisser die de kwaliteit van zijn of haar besluitvorming wil verbeteren door effectieve marketing en sales structureel toe te passen.

Het programma is samengesteld en gefaciliteerd door Van Emden Marketing Consultancy bv, b-to-b marketing specialisten voor “eigen”wijze professionals en management. Bart van Emden startte ruim 8 geleden Van Emden Marketing Consultancy BV. Een succesvol marketingbureau dat zich exclusief richt op (technische) professionals. Daarvoor was hij 10 jaar werkzaam als Marketing Manager bij Royal Haskoning. Van Emden studeerde Massacommunicatie en Marketing aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij ontwikkelde een methode waardoor bedrijven op een gestructureerde wijze hun eigen klanten kunnen inzetten als verlengstuk van hun sales. Van Emden heeft hierover meerdere artikelen gepubliceerd en is veel gevraagd spreker over dit onderwerp.

Spreker(s)

Paul Pex - Manager Quality Safety Health & Environment van ECN

Het Energieonderzoek Centrum Nederland (ECN) uit Petten is hofleverancier van technische kennis op het gebied van energievraagstukken. Het instituut is bezig met een ingrijpende transitie waarin ontwikkeling op klantgerichtheid een hoofdrol speelt. Maar hoe maak je hiermee een operationele start? Wat kom je hierbij tegen en hoe regisseer je dit veranderingsproces? Een openhartig verhaal over hoe je op gang komt en de randvoorwaarden aanlegt voor het organiseren van het toeval.

Arie van Vliet - Directeur Gouda Vuurvast Services

Gouda Vuurvast Services (GVS) genereert maar weinig tevreden klanten… Dat verrast u wellicht. Wat nog veel verrassender is dat 60% van alle klanten van GVS ZEER tevreden is. Het aantal ontevreden klanten is nagenoeg 0%. Wat is het geheim hiervan? En wat doen ze met al die ZEER tevreden klanten? Hoe organiseren zij het toeval hiermee? Een zeer interessante business case toegelicht door de inspirerende directeur van Gouda Vuurvast Services: Arie van Vliet.

Locatie

KIVI gebouw

Den Haag

Organisator

Commercieel Ingenieur

Naam en contactgegevens voor informatie

KIVI vakafdeling Commercieel Ingenieur

comm-ing@kivi.nl

Programma

 -  uur Ontvangst
 -  uur Start programma en inleiding
 -  uur Randvoorwaarden voor het organiseren van het toeval
 -  uur Pauze
 -  uur Het geheim van Gouda Vuurvast Services
 -  uur Vraag, Antwoord & Afsluiting
 -  uur Borrel & Netwerkgelegenheid