Techniek Nederland, de ondernemersvereniging van technische dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel, heeft vorige week het startschot gegeven voor een meerjarige landelijke on- en offline arbeidsmarktcampagne die de kansen laat zien om in de technieksector carrière te maken.

De sector heeft veel nieuwe mensen nodig. Doel van de campagne is dat schoolverlaters en zij-instromers vaker de technieksector bovenaan hun shortlist zetten als ze een opleiding of baan kiezen. De campagne vertelt hoe belangrijk het werken in de technische sector is en dat je er alle ruimte krijgt om te groeien en te ontwikkelen.

Volop werkgeluk in de techniek

Wie op zoek is naar werkgeluk, zou moeten kiezen voor een carrière in de techniek. In die sector zijn bijna alle werknemers buitengewoon blij met hun baan. Ze vinden dat hun werk ertoe doet, ze werken met plezier en ze zijn trots op hun vak. Dat blijkt uit ‘Werken in de techniek’, een marktonderzoek dat Techniek Nederland liet uitvoeren. De resultaten van het onderzoek zijn een steun in de rug voor de brancheorganisatie, die zich sterk maakt voor een grotere instroom van werknemers.