7 maart jl. was Rob Snoeijen (Sales Inspirator) bij ons te gast voor het geven van een workshop. In het dagelijks leven helpt Rob Snoeijen, vanuit zijn initiatief SalesTopics, (sales-) professionals en organisaties in het verbeteren van hun commercieel rendement. Rob is gecertificeerd trainer, coach, spreker en ondernemer en met meer dan 25 jaar sales-ervaring, een professional pur sang. Door zijn ervaring, in combinatie met de inbreng van de deelnemers, was er sprake van een geslaagde workshop. Geen eenzijdig verhaal (met een hand-out van de presentatie) maar een door Rob samengestelde werkmap vormde de basis van de workshop.

In de workshop ging het vooral over de basisprincipes van de verkoop waaronder “commerciële communicatie”. Natuurlijk kwam het stellen van de juiste vragen ook aan de order. Door oefeningen te doen werd duidelijk dat je met het stellen van de juiste vragen je snel te weten kan komen wat je graag wil weten. In deze workshop kwamen er dus geen theoretische modellen aan bod maar ging het voor een verkoper over de onmisbare basics. Voor een enkele gesneden koek maar voor de meeste toch een eyeopener. Verkopen blijkt echt onderschat te worden. Hoe briljant of vernieuwend ook, het aan de man brengen van een innovatie blijkt in de praktijk vaak te mislukken. De informatie uit de workshop (en de werkmap) moet de deelnemers helpen meer resultaat (omzet) te behalen. De tips van Rob zijn dus zeker bruikbaar voor degene die zich bezighouden met verkoop. Voor degene die meer willen leren zijn er de boeken welke Rob geschreven heeft (‘Verras de Klant!’, ‘Knuffel de Klant!’ & ‘Verleid de Klant!’) en ook de website van Sales Topics biedt veel aanvullende informatie, onder andere een lijst met positieve woorden (http://www.salestopics.nl/). 

Na de workshop was er een borrel georganiseerd waarmee de avond werd afgesloten.

Programma

 -  uur Ontvangst met koffie
 -  uur Workshop