Uit recent onderzoek blijkt dat klantgerichtheid topprioriteit is voor veel technische ondernemingen. Niet vreemd. Het verbeteren van de klantgerichtheid levert namelijk geld op. Veel geld! Tenminste wanneer je dit goed aanpakt. De vakafdeling Commercieel Ingenieur heeft in samenwerking met Bart van Emden een masterclass opgezet rond klantgerichtheid. In deze masterclass wordt middels case studies van toonaangevende bedrijven aangetoond hoe dit met succes aan te pakken. 

Bart van Emden begon de avond met het neerzetten van het thema: wat is klantgerichtheid, waarom is dit van belang en hoe organiseer je dit eigenlijk? Na de pauze was het podium voor Richard Pater (directeur Railinfra Solutions) die uitlegde hoe zij in drie maanden tijd de klantgerichtheid hebben verbeterd. Hierop volgde een geanimeerde discussie, die na een half uur afgebroken moest worden omdat er ook nog genetwerkt moest worden tijdens de borrel. 

Deze eerste sessie van de masterclass is zonder meer een succes te noemen: de 49 deelnemers waren onverdeeld positief. Volgende sessie is op donderdag 20 september (http://afdelingen.kiviniria.net/commercieel/tr?transaction=KIVI_ACT006&PARAM1=3021).