Karin Muller en Marc van Waasbergen, welke samen het bedrijf Effipreneur runnen, hebben 3 november jl. de workshop “LinkedIn als acquisitietool” gegeven. Dat het onderwerp leeft bleek uit het aantal deelnemers. Na de broodmaaltijd werd er om 18.00 uur begonnen met de workshop. Karin nam enthousiast de presentatie voor haar rekening en werd waar het om de techniek ging geassisteerd door Marc. De deelnemers waren gevraagd hun eigen laptop mee te nemen zodat er realtime aan het LinkedIn profiel gewerkt kon worden. Met dank aan de KIVI kamer in Zuid en de TU/e voor het beschikbaar stellen van een tijdelijk WIFI account.

 

Er werd dieper ingegaan op de onderwerpen: “wat is social sales”, “SEO zoekwoorden”, “LinkedIn profiel optimalisatie” en “LinkedIn sales activiteiten”.

 

Het proces van LinkedIn als business tool werd in zes stappen toegelicht:

Stap 1 Profiel op orde

Stap 2 Netwerk op orde

Stap 3 Content verzamelen en verspreiden

Stap 4 Content creëren

Stap 5 Dialoog aangaan

Stap 6 Netwerk uitbreiden

 

Tijdens de workshop was er ruimte om in te gaan op individuele situaties waar dan ook goed gebruik van is gemaakt. Na de workshop hebben bijna alle deelnemers de moeite genomen het evaluatieformulier in te vullen. Hieruit bleek onder andere dat de workshop nuttig is geweest. De locatie Eindhoven is over het algemeen ook goed beoordeeld, zij het dat het niet voor een ieder optimaal was te bereiken (mensen uit de Randstad).

 

Circa 21.45 uur werd de workshop afgelopen. Helaas was het daardoor niet mogelijk een netwerkborrel te houden (de portier was al zo vriendelijk zijn dienst te verlengen voor ons). De deelnemers hebben de hand-out van de presentatie en de “LinkedIn verbeteraar” na de workshop digitaal toegestuurd gekregen.

 

Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor het bezoeken van de lezing, natuurlijk Karin en Marc voor het verzorgen van de workshop, de KIVI kamer Zuid voor de hulp bij de organisatie en de TU/e voor haar gastvrijheid.