Karin Muller en Marc van Waasbergen hebben op 14 januari de avondlezing “Nieuwe klanten via Social Media” verzorgd voor ruim 20 geïnteresseerde deelnemers. Karin en Marc vormen samen het bedrijf Effipreneur en bieden het MKB en ondernemers een dienstenpakket op het gebied van Social Media. Het belang van Social Media werkt direct duidelijk door de cijfers welke Karin presenteerde.

De toegevoegde waarde van Social Media werd door Karin toegelicht en ook werd dieper in gegaan op het online netwerk LinkedIn. Er werden tips gegeven hoe je een LinkedIn profiel kan optimaliseren. Diverse technische zaken hieromtrent werden toegelicht door Karin en Marc. Het werd duidelijk dat LinkedIn een mooie tool is om contacten te leggen met nieuwe klanten met als doel om aan tafel te komen en de toegevoegde waarde voor de klant om te zetten in een vruchtbare samenwerking. Karin gaf als voorbeeld dat je door actief interessante content met je doelgroep te delen je een interessante gesprekspartner kan worden. Het gaat om relatie bouwen met waarde. Dit doe je door te bepalen wie je ideale klant is, te kijken via search je wilt benaderen en te bepalen welke content/waarde je te bieden hebt.

De lezing was interactief en Karin en Marc hebben vele vragen van deelnemers beantwoord. Wat duidelijk werd dat er een enorm verschil was in kennis over “Social Media” bij de deelnemers. Sommige zijn al actief met “Social Media” terwijl andere dit totaal nog niet zijn.

Naast uitleg over LinkedIn werden ook het Twitter netwerk, Social Media etiquette en ondersteunde tools besproken. Op de website van Effipreneur zijn tips te vinden over het inrichten van je LinkedIn profiel.

Gezien de interesse in het onderwerp komt er zeker een vervolg op het onderwerp “Social Media”. Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor de getoonde actieve deelname en natuurlijk Karin en Marc voor het verzorgen van deze interessante avondlezing welke vele tot nadenken heeft gezet.