Michel van Kats, Contentcreator en Online specialist bij PR en communicatie bureau LVTPR, heeft op dinsdag 31 maart een inspirerende lezing gegeven over online vindbaarheid. Deze lezing is georganiseerd naar aanleiding van ZZP enquête gehouden onder de 1140 zelfstandige professionals binnen KIVI.

Ondanks de weerwaarschuwingen was de opkomst hoog. De 20 deelnemers werden hartelijk ontvangen op de bovenste verdieping van het LVTPR hoofdkantoor te Bunnik. Onder het genot van lekkere broodjes werd er met elkaar kennis gemaakt. Na een korte inleiding door KIVI CI bestuurslid Stache Banken werd het woord gegeven aan Michel van Kats.

In een 3 uur durende boeiende interactieve presentatie werden de deelnemers ingewijd in de wereld van Search Engine Optimization (SEO), contentmarketing, de inzet van social media en Search Engine Advertising (SEA). Termen zoals Spiders, KeyWords, conversiewaarden en tools zoals Google keywordplanner, trends, analytics werden toegelicht. Allerlei tips & tricks om de vindbaarheid van je website en daarmee de kans op potentiële klanten en opdrachtgevers te vergroten. Goede en originele content blijkt hierbij essentieel. Tijdens de borrel werd er druk nagepraat over websites en social media. Er werden de nodige kennis, tips, ervaring en kaartjes uitgewisseld. Door een aantal deelnemers werd geconcludeerd er nog het nodige gedaan moest worden om de vindbaarheid van hun website te verbeteren.

Uit de evaluatieformulieren blijkt dat deze lezing hoog werd gewaardeerd met het verzoek om nog een extra lezing te organiseren. Inmiddels is de presentatie digitaal ter beschikking gesteld en staat er SEO/SEA lezing gepland op 28 mei bij LVTPR in Bunnik.

Het bestuur van de afdeling voor Commercieel Ingenieur dankt de deelnemers voor het bezoeken van de lezing en natuurlijk Michel van Kats voor het verzorgen van de workshop.