Huisstijlhandboek

KIVI heeft een uitstekende reputatie, grote naamsbekendheid en wordt gezien als een betrouwbare partner. De huisstijl helpt om in de communicatie met nieuwe en bestaande leden, partners en volgers de associatie met hoge kwaliteit en betrouwbaarheid te bevestigen.

In haar communicatie wil KIVI een eenduidig en herkenbaar beeld overbrengen. Een beeld dat past bij haar identiteit en ambities. Om dit te bereiken dienen alle communicatie-uitingen aan een aantal huisstijlrichtlijnen te voldoen. Het consequent toepassen van de huisstijl is van wezenlijk belang voor de herkenbaarheid van de vereniging. Tevens versterkt dit het imago en zorgt het voor een sterk en consistent beeld.

Het KIVI-huisstijlhandboek is ontwikkeld om KIVI-bestuursleden en medewerkers te helpen bij het communiceren over onze vereniging. Het huisstijlhandboek wordt regelmatig bijgewerkt.

Hier kun je altijd de nieuwste versie downloaden Hier kun je de referentiekaart downloaden

Logo

De basis van de huisstijl wordt gevormd door het logo van KIVI. Het KIVI-logo is een combinatie van een beeldend element (het raster) en de woorden (KIVI en Engineering Society).

KIVI is de afkorting van Koninklijk Instituut Van Ingenieurs. Engineering Society staat voor KIVI als beroepsvereniging van ingenieurs en de impact van het werk van ingenieurs voor de samenleving. Het logo symboliseert het sterke netwerk van onze vereniging en de brugfunctie van KIVI. Het logo heeft een visueel sterk karakter, deze wordt sterker als iedereen hetzelfde logo op de juiste wijze toepast.

Het logo is in meerdere formaten te downloaden. De PNG en JPG zijn te gebruiken voor printen.
Voor drukwerk heeft u een EPS nodig.


Afdelingslogo's

De KIVI-afdelingslogo’s sluiten, vanwege de herkenbaarheid en de eenheid van de vereniging, aan op het algemene KIVI-logo. Voor alle afdelingen, regio’s en kringen zijn logo’s gemaakt. Deze bestaan uit het raster en de woorden KIVI en Engineering Society, met daaronder een streep en daaronder de afdelings-, regio- of kring-, students of Young Engineers naam. U kunt hier een lijst met alle KIVI-afdelingslogo’s vinden.


Lettertype

KIVI maakt in haar communicatie gebruik van twee lettertypes: Tahoma en Dax.

Interne documenten en e-mail in Tahoma

In (e-mail)correspondentie, flyers, leaflets en posters die zelfgemaakt worden wordt er gebruikgemaakt van Tahoma. Tahoma is het standaard lettertype van KIVI.

  • De standaard tekstkleur is zwart
  • De standaard lettergrootte is 10p
  • De standaard regelafstand is 1.0
  • De tekst wordt niet uitgevuld

Voor koppen en tussenkoppen gelden andere regels, raadpleeg hiervoor het KIVI-huisstijlhandboek [Hoofdstuk 3].

Drukwerk en website in Dax

De Afdeling Communicatie maakt daarnaast ook gebruik van het lettertype Dax. Dax is geen standaard
lettertype. Dax wordt gebruikt voor middelen die extern worden gedrukt, zoals visitekaartjes, advertenties en de KIVI-pagina’s in Technisch Weekblad. Dax wordt ook gebruikt op de KIVI-website. Bestuursleden gebruiken uitsluitend Tahoma!


Huisstijlkleuren

Kleurgebruik is een belangrijk element binnen de KIVI-huisstijl. Er wordt gebruik gemaakt van vier verschillende kleuren blauw.

RGB     R=0 | G=47 | B=95
CMYK   C=100 | M=68 | Y=0 | K=54
PMS     282 U

 

RGB     R=3 | G=116 | B=168
CMYK   C=80 | M=30 | Y=0 | K=25
PMS     7460 U

 

RGB     R=138 | G=201 | B=237
CMYK   C=41 | M=2 | Y=0 | K=0
PMS     2905 U

 

RGB     R=231 | G=245 | B=254
CMYK   C=11 | M=0 | Y=0 | K=0
PMS     2905 U 30% 


 

KIVI Website Beeldplan