Omschrijving

Begin 2015 introduceert Itamar Sharon (30) zijn boek ‘Happyholics’. In dit boek beschrijft hij hoe managers om kunnen gaan met medewerkers die voldoening uit het werk willen halen. Deze soort mensen typeert hij als ‘happyholics’. Het zijn voornamelijk (jonge) medewerkers die niet zozeer voldoening halen uit het salarisstrookje, het mooie kantoor of de snelle leaseauto. De (jonge) medewerkers zijn in hun werk vooral opzoek naar hun intrinsieke behoeftes zoals geluk en zingeving.

In zijn boek beschrijft Itamar vijf kernbehoeften die voor happyholics cruciaal zijn om voldoening uit hun werk te halen en wat managers kunnen doen om deze generatie daarin tegemoet te komen. Het verhaal van Itamar wordt ondersteund met wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat gelukkige werknemers die zinvol bezig zijn een positieve invloed hebben op het succes van een organisatie. Happyholics die gelukkig zijn in een organisatie zijn namelijk effectiever, productiever, creatiever, meer betrokken, minder gevoelig voor stress en in het algemeen een stuk gezonder.

Tijdens een interactieve avondsessie, wordt duidelijk gemaakt hoe je happyholics happy houdt en hoe een bedrijf ze kan behouden. In gemengde groepen van 4 a 5 personen, met Happyholics en leidinggevenden, worden (open) vragen en/of stellingen voorgelegd, zoals ‘Wat moet je als werkgever bieden om aantrekkelijk te zijn voor Happyholics’ of ‘Wat speelt er bij Happyholics en op welke manier kunnen we ze behouden bij het bedrijf?’ De antwoorden worden per groep getoond en gezamenlijk door Itamar besproken.

Max. 24 deelnemers dus meld je snel aan!

Spreker(s)

Itamar Sharon (auteur Happyholics)

Locatie

KIVI gebouw

Prinsessegracht 23, 2514 AP Den Haag

Organisator

Bedrijfskunde

Naam en contactgegevens voor informatie

Leroy van der Zwan

lvanderzwan8@gmail.com

Itamar Sharon

Programma

 -  uur Walk in
 -  uur Opening door Itamar Sharon (auteur Happyholics)
 -  uur Uitleg interactieve sessie
 -  uur Start interactieve sessie
 -  uur Pauze
 -  uur Vervolg interactieve sessie
 -  uur Afronding en vragen
 -  uur Borrel / netwerken